Jimat Air 01

11Jan07

jimat-air-01.JPG
Nilah kerja si kartunis yang diarahnya menghasilkan kerja dengan digula2kan janji2 yang setelah siap langsai kerjanya, janji pun berderai, salam terima kasih pun haram diucapkan…
SEBUAH PROJEK UNTUK KOMPENI AIR, TERBENGKALAI ENTAH TAK TAHU APAKAH SEBABNYA.



9 Responses to “Jimat Air 01”

  1. Gitu le nasib kartunis2 kita ni, bro. Org ingat keje kartunis ni melukih – so, bila jumpa jer, diorg suruh lukih tak habih2… Mmg le kartunis tu suka melukih, tapi diorg kena tahu, setiap kartunis tu biasanya melukih utk diri dia sendiri – bukan utk org lain…

    Err…btw, tlg bagi address emel bro. Kalu x nak paparkan kat sini, boleh antor terus ke alamat ni: pyanayp@yahoo.com

    p/s: Jenguk ler ke sini – http://darialmarikartun.blogdrive.com – utk mengetahui asam garam kehidupan sebhgian kartunis kita.

  2. Buat kerja dan tidak dibayar – kartunis dan sesapa saja org seni, nasibnya sama. apa pun di atas sana lebih Maha Mengetahui. Di sana kelak, akan ada ganjaran jua. Juga pembalasan.

  3. Hidup mesti terus. Jangan mudah tunduk dengan tekanan; sebab tu bila ada orang nak bagi job tanya berapa budget, buat kerja yang ikut budget ni lebih mudah lagi senang, kalau budget mahal bagi work yang kualiti; kalau budget murah buatlah seadanya (tak payah sign…) ataupun tak buat langsung pun takpe lagi baik dari tension menyakitkan hati.

  4. Zunar lancar buku kartun malam ni di Dewan Perhimpunan Cina.

  5. 5 el

    keji sungguh mereka itu.

  6. 6 PENDETA

    Saya berpendapat karyawan yang sering mengeluh bukanlah karyawan tetapi seorang pekerja.

  7. dulu suke sangat lukis kartun-martun nie tapi sekarang dah taj buat lagi tapi ade minat lagi..mungkin nak try kot sketch-sketch sikit kat kertas a4..kreativiti tetap kreativiti, hidup kartun.cartoon is fun anyway, never been bought, never been sold..semue orang suke kartun, orang yang dah mati je tak suke kartun..hahaha…

  8. kanape ek..ramai kartunis cakap macm tu..asyik kene kelepet aje…

  9. 9 Pendeta

    Pasal kartunis ini kebanyakkan nya jenis yang jujur dan lurus bendul serta jenis tak kisah.Al maklum buat kerja-kerja berkaitan dengan humor..mana ada serius.Maka orang mengambil kesempatan di atas ketidak seriusan mereka itu dengan anggapan…`ala kalau tak bayar pun apa dia boleh buat.Habis-habis marah pun dia lukis dalam kartun dia je`


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s


%d bloggers like this: